Onze oplossingen

Nooit meer zoeken

  • Dé oplossing voor klinische afdelingen en technische diensten

  • Realtime overzicht van de locatie van al uw assets

  • Minder aanschaf en meer tijd voor de patiënt

  • Snel operationeel en geen grote investering noodzakelijk

Customer profile user interface

Ons nieuwste product: iris®

Met iris®, maakt u het uw personeel nog makkelijker om met uw hulpmiddelen te werken. Wanneer een attribuut defect of vuil is of een andere eigenschap heeft, kan deze via de app makkelijk doorgevoerd worden in het systeem. Het belanghebbend personeel krijgt vervolgens een notificatie.

De onderhoudsdienst

Naast de zorgprofessional zijn vooral ook de monteurs van de technische dienst vaak op zoek naar bedden, infuuspompen en andere mobiele apparatuur. Zoektijden van de technische dienst lopen uiteen van minimaal een uur per dienst tot zelfs 2-3 uur in een aantal extremere gevallen. Beschikbare apparatuur moet werken, er is niets zo vervelend voor de zorgprofessional wanneer iets niets werkt en ze op zoek moeten naar een werkend apparaat. Periodiek onderhoud is erg belangrijk voor de beschikbaarheid van middelen, daarnaast ook essentieel voor de garantieafspraken met leveranciers.

Directe winst!

  • Direct 10-20% besparen bij nieuwe aanschaf inventaris

  • Geen grote investering vooraf noodzakelijk

  • Veel tijdswinst voor de technische dienst voor (preventief) onderhoud

  • Meestal binnen 3 maanden volledig operationeel

  • Inclusief mobiele app en online dashboard

Customer profile user interface

De businesscase

Het gaat niet om besparen alleen. De businesscase bestaat niet alleen uit meetbare gegevens zoals tijdswinst voor zorg-professionals, technische diensten en logistiek, het gaat veel verder. Een goede oplossing draagt ook bij tot minder irritaties, personeelstevredenheid en het efficiënt kunnen inzetten van beschikbare medewerkers. Deze factoren zijn moeilijk te meten maar zijn minstens net zo belangrijk. Ook is het belangrijk te kijken naar de processen, automatisering lost vaak een slecht lopend proces niet op.

Beheer van decentraal naar centraal

Vaak zijn de afdelingen zelf eigenaar van de medische apparatuur zoals bijvoorbeeld infuuspompen. Men wil niet misgrijpen, dus horen er voldoende hulpmiddelen beschikbaar zijn. Het onderhoud van deze middelen ligt vaak bij de technische dienst. In veel gevallen werkt dit niet optimaal en kan een centraal eigenaarschap zorgen voor een betere beschikbaarheid en een aanzienlijke besparing in aanschaf. De afdelingen hebben in dit geval nog steeds voldoende hulpmiddelen ter beschikking en pieken kunnen worden opgevangen door gebruik te maken van een gezamenlijke “over-voorraad”. Het (preventief) onderhoud kan beter worden uitgevoerd en uit de praktijk blijkt dat er in veel gevallen besparingen op aanschaf te realiseren zijn van 10-20%.

Inzicht in plaats en gebruik

Door het kunnen volgen van apparatuur en hulpmiddelen ontstaat er inzicht in feitelijk gebruik. Hierdoor kan er een betere beschikbaarheid worden gerealiseerd, vaak tegen lagere kosten. Zoeken of misgrijpen behoort tot het verleden. Beschikbare hulpmiddelen en apparatuur is tijdig onderhouden en werkt zoals het hoort. Data over verbruik geeft een goed inzicht in wat er nodig is. Het hamsteren van bedden of infuuspompen komt nagenoeg overal voor, maar behoort nu tot het verleden.

Snel operationeel

  • Meestal binnen 3 maanden volledig operationeel

  • Software werkt zo eenvoudig dat training niet nodig is

  • Snelle helpdesk wanneer er toch nog vragen zijn

Hoe nu verder?Neem contact met ons op!

Ons Alltrack systeem levert allerhande management informatie op waarmee processen eventueel bijgestuurd kunnen worden. Wilt u een demo van onze oplossing zien in de praktijk? Neem contact met ons op en wij laten u graag zien hoe het werkt!